Kuka se oli, joka uskalsi herättää minut kesken unien koputtelemalla ikkunaan!! Etkö tiedä, että olen vaarallinen juuri herättyäni - - ainakin itselleni ja lähiympäristölle.

Unen ja valveen rajamailla nimittäin minun todellisuudentaju ja kehonhallinta katoaa tyystin. Pahimmat tapaukset ovat sattuneet herättyäni äkillissesti kesken päiväunien. Annas kun kerron.

Kerran herättyäni kesken torkkujen en tiennyt kuka olin ja missä. Vaelsin pitkin kämppääni hetken mieli hämäränä, kunnes pikkuhiljaa alkoi nuppi selkiintyä.

Erään kerran säpsähdin hereille ja olin aivan paniikissa. Olin juuri palannut töistä järkkärinä, mutta mieli oli näköjään vielä työpaikalla. Sekoilin aikani, kunnes puolisoni valisti minua missä olin ja jatkoin unia.

Kerran puolestaan loikkasin tokkurassa aivan liian rivakkaasti ylös ja samalla voimalla paiskauduin, kuin lentämällä, olohuoneesta keittiöön kaatuen kahvinkeittimen päälle ja rikoin lasisen kahvikannun. Edelleenkin kierrän kirppareita, josko löytäisin samanmerkkisen käytetyn (KRUPS, hinta uutena 20 €).

Olen pahoillani, etten tullut nyt tapaamaan sinua, kuka oletkin, millä asialla lienetkään. Jos joku koputtaa ikkunaani, tiedän hänellä olevan tärkeää asiaa. Säntäsin siis nytkin ylös, mutta pikaisen kehon ja mielen skannauksen jälkeen totesin etten voinut tavata ihmisiä tällä kertaa. Ties mitä olisi tapahtunut! Olisi pitänyt laittaa sellainen roopeankkamainen häipykää-kyltti pihatien varteen ennen nukkumaan menoa, kuten oli käynyt mielessä.