En ole kovin ahkerasti bloggannut viimeaikoina – olen viettänyt kesälomaa. Vaikka mieltä on vaivanut ajatus, että pitäisi kirjoittaa enemmän, en ole halunnut tehdä tästä hommasta pakkopullaa. Olenkin siis yrittänyt hyvillä mielin vain rötvätä enemmän.

Jos joku hyvänpäiväntuttu tulee vastaan ja kysyy mitä teen, tuntuu hyvältä sanoa olevansa kesälomalla. Se herättää enemmän iloista mieltä. Yoisin on, jos sanoisi olevansa edelleen työtön; se vaivaannuttaa ilmapiirin, aiheuttaa pinnallista voivottelua ja säälittelyä toisissa – en minä tarvitse sääliä, minulla menee ihan hyvin!

Mitä tarkoittaa olla työttömänä kesälomalla? Minulle ainakin sitä, etten ole missään teatteriprojektissa mukana ja voin keskittyä kesäparran kasvattamiseen. Työkkäri tosin olettaa toisin; että työtön käyttää kaikki päivänsä, kahdeksasta neljään, työnhakuun ja CV:n ehostamiseen. Ennen pitkää, kun lähettää sata työhakemusta ja kaikkialta saa vastaukseksi "eioota", tekee kyllä mieli luovuttaa.

Elokuussa alkavat sitten uudet hommat: uusi koulu, mahdolliset proggikset ja toivottavasti jotain pientä tulonlähdettä. Mutta toivon, että kesä (tai ainakin kesäfiilis) jatkuu vielä pitkään. Kesäloma – minulle tuo sana pitää sisällään lupauksen, että edessä on mukavia hetkiä joista nauttia!